BALASAN!! Wanita Slovakia Ini Robek, Kencing Dan Bakar Al-Qur’an !!




Apakah anda tahu definisi dari penistaan agama? Kalau dilihat dari kata dasarnya “nista” yang bererti hina, rendah, celah, noda. Jadi boleh ditafsirkan secara harfiah, penistaan agama adalah tindakan menghina, merendahkan, mencelah, atau menodai sesuatu agama.
Rupanya kes pencabulan agama tidak hanya gempar terjadi di Malaysia. Kes serupa juga berlaku di negara lain, malahan yang majoriti penduduknya bukan orang Muslim.
Dipetik dari metro.co.uk, seorang wanita Sheila Szmerekova yang berusia 24 tahun menghantar sebuah video kontroversi kepada media dalam talian. Szmerekova, berasal dari pusat bandar Slovakia, Ruzomberok, ditangkap dan ditahan atas tindakannya tersebut.
Szmerekova melakukan hal ini di depan bendera Slovakia.
Wanita ini dituduh mencipta bahan promosi ekstrimis, pencemaran nama baik agama, hasutan kebencian nasional dan bangsa atau etnik. Dia menutup wajahnya dengan selembar kertas di luar mahkamah dan tidak bercakap kepada media.
Menurut jurucakap pejabat penuntut umum Andrea Predajnova, video tersebut dikongsikan secaraonline pada bulan Disember 2016. Namun pada masa ini video tersebut telah dikeluarkan oleh Szmerekova. Seorang jurucakap polis menjelaskan perihal video tersebut.
“Dalam video tersebut Szmerekova menunjukkan sebuah buku dengan judul Al-Quran dan dia berulang kali mengatakan bahawa itu adalah Al-Quran,” kata jurucakap polis itu.
“Dia merobek laman (Al-Quran) dan melemparkannya ke tanah. Dia kencing dan mengelap dirinya dengan beberapa helai halaman, dan kemudian dia membakarnya,” tambahnya. Szmerekova juga secara lisan menyerang Muslim di video.
Szmerekova kencing dan membakar Al-Quran.
Kelihatan dalam rakaman video tersebut dia berdiri di hadapan bendera kebangsaan Slovakia. Szmerekova buang air kecil dan membakar kitab suci umat Islam. Dalam video tersebut Szmerekova berkata:
“Aku akan memburu anda semua langkah demi langkah. Tidak peduli apakah itu adalah seorang wanita, seorang anak atau seorang lelaki.”
“Aku akan membunuh siapa saja yang menentang di jalan saya. Saya tidak peduli tentang aduan jenayah. Ini tidak akan menghentikan saya.”
“Aku ada mesej untuk semua orang, termasuk polis – tidak ada yang akan menghentikan saya,” kata Szmerekova.
Profil media sosial-nya dipenuhi dengan pendapat ekstremis dan kebencian terhadap Muslim. Kerana tindakan Szmerekova yang mengancam semua umat Islam ini dia harus menerima hukuman 6 tahun penjara.
Szmerekova dihukum 6 tahun penjara.
Ibunya, Olga, mengatakan kepada media Slovakia bahawa anak perempuannya telah berkelakuan buruk sejak mengalami kekerasan seksual pada masa remaja.
Olga berkata kepada media Slovakia:
“Orang Romani gipsi memperkosanya ketika dia berusia 14 tahun. Dia berkata kepada saya bahawa mereka ada 14 orang. Sejak itu dia telah bertindak seperti ini.”
Szmerekova menghabiskan beberapa bulan di rumah sakit jiwa dan di sebuah pusat penahanan remaja. Sheila Szmerekova juga merupakan ibu dari anak berusia 7 tahun bernama Tobias. Wanita ini sering mabuk dan tidak mengurus anak tersebut.
0 Komentar untuk "BALASAN!! Wanita Slovakia Ini Robek, Kencing Dan Bakar Al-Qur’an !!"

loading...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2014 Berita HANGAT - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info